Nowoczesny marketing nie może się obejść bez stałego bombardowania odbiorcy informacjami. Podstawowa zasada skutecznej reklamy głosi, że aby reklama działała, musi być zauważona. Wydaje się, że ten wymóg jest stosunkowo prosty do zrealizowania, ale to złudzenie. W rzeczywistości jesteśmy tak bardzo atakowani informacjami z każdej strony, że trudno jest się przebić do świadomości odbiorcy i zaszczepić mu daną markę w taki sposób, by ją kojarzył pozytywnie, rozpoznawał i, co najważniejsze, żeby miał chęć zainwestować w nią swoje pieniądze. Jednym ze sposobów na dotarcie do świadomości, jest prosty gadżet, jakim jest brelok reklamowy.
Skuteczność reklamy zamieszczanej na drobnych gadżetach.
Drobne gadżety są dobrą formą marketingu o potwierdzonej skuteczności. Brelok reklamowy, prosty gadżet przypięty do kluczy, nie tylko codziennie przypomina o istnieniu danej marki, ale też pełni funkcje praktyczne: pozwala rozpoznać klucze albo zapewnia pewniejszy uchwyt pęku kluczy. W ten sposób budowane jest pozytywne skojarzenie marki z użytecznością, które nie musi być świadome, żeby było skuteczne.